Erasmus izmenjava v Pragi

Sem Urban Strenčan izredni študent strojništva na Višji strokovni šoli Celje. V naslednjih nekaj vrsticah bom povedal nekaj o moji izkušnji z Erasmus izmenjavo v Pragi.
Vse skupaj se je pričelo ko sem se z pričetkom leta prijavil kot kandidat za mobilnost v tujini, saj sem imel že dolgo željo izkusiti mednarodno mobilnost. Ko sem že mislil, da nič nebo so me kontaktirali z šole »bi šel na izmenjavo na Češko«, seveda sem dal potrdilni odgovor, kajti oditi na mednarodno izmenjavo je odlična odskočna deska za prihodnost. Ko sem izvedel še podrobnosti sem se razveselil še bolj saj sem izvedel, da bom 2 meseca delal na sedežu Češke podružnice Volvo Trucks v Pragi. Tako sem se 12.8.2018 poln navdušenja odpravil na pot proti Češki. Čeprav je bila nedelja sem se še ta dan odpeljal do sedeža podjetja, da sem videl kje bom delal naslednja 2 meseca. Ko sem prispel v Prago me je že takoj prevzela njena velikost, saj prihajam iz manjše vasice v okolici Celja. Praga je res prečudovito mesto polno čudovitih zgradb, turistov, prometa,… V ponedeljek sem pričel z prakso, že takoj ko sem prišel sem se počutil dobrodošlo vsi te pozdravijo, se ti nasmejijo. Prvi dan sem spoznaval delovanje podjetja in ljudi v njem. Proti koncu dneva sem se sestal z mentorjem Dusan Janda, ki je res super in mi je povedal da bom delal na področju servisnega upravljanja. Tako sem v torek pričel z delom, najprej so bile naloge spoznavanje z Volvo Grup, Volvo tovornjaki in Renault tovornjaki, ter njihovimi vrednotami in vizijo. Tekom izmenjave sem opravil, kar nekaj internih izobraževanj na temo tovornjakov (vrste, komponente, zahteve,..), servisa in storitev ter, drugih področji povezanih z tovornjaki. Opravil sem tudi krajša izobraževanja na temo varstva podatkov strank, izdelovanja servisnih planov, marketinga, pravil Volvo Grup,.. Tako sem se dodobra spoznal z načinom dela v Volovo Grup. Že v prvem tednu mi je mentor predstavil konkretne naloge na katerih bom delal tekom prakse. Tako sem pričel izdelovati različne baze podatkov njihovih strank, glede na vrste tovornjakov, ki jih imajo, servisne pogodbe, ki jih imajo, velikosti njihovih voznih parkov ter tudi različne prezentacije na to temo, ki sem jih potem predstavil na tedenskih sestankih. Konec prvega tedna me je mentor Dusan povabil, da sodelujem pri zagonu pilotnega projekta za Renault tovornjake, o pametnem servisnem planiranju. Pilotni projekt je temeljil na povezanosti tovornjakov v podatkovnem oblaku, kjer oddaljeni sistem preko brezžične povezave kontrolira in poroča o napakah na komponentah tovornjaka, ki so opremljene s senzorji, ter o drugih lastnostih kot so poraba, teža, hitrost. Ko sistem zazna neko hibo ali nenavaden vzorec pri zbranih podatkih o tem obvesti bazni center, ta servisno delavnico, ki nato kontaktira lastnika tovornjaka in mu sporoči, da se je na tovornjaku pojavila napaka in kdaj naj pride tovornjak na servis, da se prepreči hujša okvara. Na kratko gre se o tem, da se načrtuje popravila in servise tovornjakov glede na real time podatke o uporabi in izrabi delov tovornjaka in se tako prepreči nepričakovane napake na tovornjakih strank in s tem, po servisnem planu ne planirane ustavitve delovanja tovornjakov. S pristopom k projektu sem dobil nove naloge preverjanja komunikacij tovornjakov z sistemom, kakovosti podatkov in konsistence dobljenih podatkov in pa udeleževanje sestankov z mednarodno ekipo preko Skype. Prve testne podatke povezanih tovornjakov smo pričeli dobivati v začetku septembra, pilotni program pa se je zagnal 8.10.2018 in bo trajal 3 do 4 mesece, če se bo izkazal za uspešnega na Češkem se bo razširil čez celotno mednarodno mrežo Renault tovornjakov. Tako aktivno delal na tem projektu večino mojega časa v podjetju.

Med mojo prakso pa so me povabili tudi na enotedenski dogodek za stranke Renault tovornjakov, Renault and MKR Adventure days, kjer je so Renault tovornjaki predstavili svojim strankam iz celega sveta svoje produkte posebej so podarjali trdoživost njihovih tovornjakov. Tako so se stranke tekom dogodka udeležile predavanj o produktih, tehnične vožnje njihovih K tovornjakov, taxi voženj z njihovo Dakar ekipo MKR v Šerpi in dveh K tovornjakih ter vožnje simulatorja Dakar tovornjakov. Tekom dogodka sem pomagal pri sami organizaciji, vodenju strank, imel pa sem tudi priložnost, da sem se zapeljal z Dakar tovornjaki in vozil stranke v K tovornjaku po tehničnem poligonu. Tako je bilo moje delo v podjetju res zelo zanimivo in nikoli dolgočasno.
Čas pa sem si vzel tudi za raziskovanje Prage, kjer se je pojavila prva velika ovira spoznavanje njihovega javnega prometa, saj imajo metro, tramvaje, avtobuse in potem povezati vse to skupaj, tako bom rekel bilo je kar zanimivo, ampak ko enkrat spoznaš ta sistem ugotoviš da je to najboljši način potovanja po Pragi. Tako sem si lahko ogledal Praški Grad, TV Stolp, Lennon Wall, Wallenstein vrtove,… Praga je res živo mesto vsaj center, na obronkih se še vidijo močni vplivi socialističnega vodenja in diktature, ki je bila tukaj prisotna zelo dolgo, tako, da so tudi ljudje, ki živijo zunaj jedra malo majn odprti do tujcev. Ko pa si v centru se pa čuti njegov hiter in živahen utrip, vsepovsod stojnice, turisti, prave Češke pivnice,… Tako, da seveda sem poskusil tudi kaj ima Praga ponuditi glede njihovih hmeljarskih zvarkov in lahko samo pohvalim. Tudi lokalna hrana je odlična, znane so predvsem po sladicah in klobasah.
Če sklenem na hitro izkušnja z izmenjavo v Pragi je res odlična in bi jo priporočal vsem, dva meseca sta minila kar prehitro in z veseljem se bom še vrnil.


Erasmus 2018 - Strencan Urban - VOLVO GROUP

V nadaljevanju je nekaj zanimivih videoposnetkov razvoja na področju uporabe vozil Volvo. Več o skupini volvo si lahko preberete v njihovi predstavitvi.




Skip to content