Naše življenje je vse bolj prepleteno tudi z digitalnimi vsebinami in računalniškimi tehnologijami. Računalnik je lahko zelo DOBER POMOČNIK ali pa UGRABITELJ NAŠE POZORNOSTI. Ali se zavedamo vseh PREDNOSTI in SLABOSTI prisotnosti digitalizacije v našem življenju in v življenju otrok v dobi odraščanja.

Vir: (“http://i.huffpost.com/gen/1169003/images/o-CHILDREN-MOBILE-PHONES-facebook.jpg”)

Vsi vemo, da je boljša preventiva, kakor kurativa, zato je prav, da nam ugotovitve v knjigi pomagajo razumeti več in nam omogočajo, da bomo znali živeti in uspešno razvijati svoje talente in sposobnosti v DIGITALNI DRUŽBI. 

Že danes se zavedamo, da vse kar je novo ni nujno boljše in kar je staro še ne pomeni, da ni več uporabno. Knjiga nas namreč informira tudi o tem, da je klasično učenje:

  • pomnjenje,
  • ponavljanje,
  • izdelava miselnih povezav,
  • utrjevanje,
  • pisanje z roko,
  • prostoročno skiciranje, 

še vedno ZELO POTREBNO in USTVARJALNO UČENJE, ki koristi zlasti našim možganom in vpliva na INTELEKTUALNO KONDICIJO tudi v zrelih letih našega življenja.

V knjigi DIGITALNA DEMENCA po Spitzerju je navedenih med drugim tako imenovanih 6 nevarnosti v povezavi s pretirano digitalizacijo in nekritično uporabo sodobne tehnologije.

  • Uporaba računalnikov škodi. In to vsem (razen upokojencem), še posebej pa otrokom. In mladim pri katerih se možgani šele razvijajo.
  • Poškodbam, ki jih digitalne tehnologije povzročajo človeškim možganom rečemo “digitalna demenca”., vključujejo tudi nekatere psihološke značilnosti kot so otopelost, čustvena plitvost, depresivnost itd.
  • Učenje je za možgane ključno, saj se samo tako možgani razvijajo (nastajajo nove sinapse), brez učenja  “propadajo” (sinapse izginjajo).
  • Za razvoj možganov so ključne tradicionalne tehnike učenja: ponavljanje, učenje na pamet in druge tehnike, ki so danes iz šol pregnane, ker da ogrožajo tako imenovano “ustvarjalno učenje”.
  • Pozitivna je dimenzija umskega napora — namreč tega, da možgane izpostavljamo dolgotrajnemu in zahtevnemu učenju, kot recimo za izpit.
  • V odsotnosti zahtevnega učenja nekatere sinapse izginjajo, nekatere druge pa ne nastajajo.

Kakor je nož lahko koristen pripomoček je lahko tudi zelo nevaren. To pa še ne pomeni, da moramo v družbi takšno stvar povsem prepovedati, ampak da moramo skrbeti za varno delo in uporabo. Knjiga nam lahko pri tem zelo pomaga.

 

Kaj je digitalna demenca? – RTV Slovenija

Cobbis: Digitalna demenca, Spitzer >>

Skip to content