Pri ogledu del Darije Cvikl sem bila prijetno in zelo
presenečena. Mlada slikarka, sicer po poklicu univerzitetna dipl.
ekonomistka in zaposlena kot vodja marketinga, je znala s svojimi akvareli,
temperami in olji priklicati čar iskrenega umetniškega občutka, ki je včasih
daleč od vseh šolskih oblik in metod in ki izvira iz filozofije razumevanja
življenja, njegove lepote in surovosti.
Če se v ozadju kakršnekoli plastične analize nahaja občutek,
potem lahko rečemo, da ga je umetnik izrazil z barvo. Potem ni nič
nenavadnega v dejstvu, da je sicer izjemno pogumna Darija Cvikl prav tako
pričela z barvo in je bila pri tem pripravljena z njo razgaliti risbo ali
vznemiriti kompozicijo.
Barvno opredeljena avtorica je uporabila svojo paleto za
slikarsko materijo. V pejsažih, tihožitjih in figuralnih kompozicijah ni
ničesar, kar bi oporekalo dejstvu, da je Darija Cvikl klasičnemu ravnotežju
med barvo in obliko dodala kolorit na osnovi konstrukcije in modeliranja.
Slikarko zanimajo tematsko zelo raznovrstni motivi:
tihožitja, vedute, pokrajine, portreti, akti…
V tovrstni orientaciji je potrebno prepoznati poglabljanje
umetniške zrelosti slikarke, ki se osvobaja deskripcije. Njena slikarska
imaginacija se črpa v nizih tihožitij, posebej če govorimo o rezanem cvetju
v vazah, ne glede na to, ali gre za narcise, modre irise, vijoličasti bezeg,
teloh, razcvetele vrtnice ali pa za vedute, ki dozorevajo v fugah oker,
cinober, zelenih ali modrih oksidov, oranžnih, vijoličnih, rožnatih…
pigmentov.
Pristop k slikanju pejsažev je izrazito intimen. Na slikah,
kjer najdemo sicer bogat spekter barv, prevladujejo toni rjave barve. Tako
mimogrede ujamemo zgodbo številnih panoram starih mestnih jeder, za katere
je avtorica prejela številne nagrade.
Realne slikarske deskripcije postopoma prehajajo v
zahtevnejšo gradnjo. Vzporedno s ten je na njenih slikah opazno postopno
dozorevanje v uporabi barve. Kakor, da bi neprenehoma preizkušala določene
preizkušnje lastnih slikarskih vzorov.
Poleg univerzitetnega študija ekonomije, ki ga je končala v
Mariboru leta 1993, je svoje znanje izpopolnjevala tudi v umetnosti. Najprej
prek Djemala Djokovića, akademskega slikarja, ki jo od leta 1998 spoznava s
skrivnostmi kolorita in potem prek občasno konstruktivne kritike Darinke
Pavletič Lorenčak, prek katere skuša sprejeti zakonitosti akvarelov. Leta
2003 čuti potrebo po novih spoznanjih, zato se pridruži šoli akademskega
slikarja Štefana Marflaka, pod čigar mentorstvom deluje še danes.
Vesna Bunčić, prof., umetnostna kritičarka in kustosinja
DARIJA CVIKL – OSEBNA
IZKAZNICA
NAZORJEVA 19
3000 CELJE
MOBITEL: 051/ 608 251
NAGRADE:
I. NAGRADA: II. EXTEMPORE
CELJE, 2000
II. NAGRADA: III. EX-TEMPORE
CELJE, 2001
III. NAGRADA: IV. EX-TEMPORE
CELJE, 2002
ODKUPNA NAGRADA: EX-TEMPORE
PREMOGOVNIK
VELENJE, 2003
ODKUPNA NAGRADA: EX-TEMPORE
PIRAN, 2003
II.NAGRADA: II. EX-TEMPORE
MRAVLJICA CELJE, 2003
III. NAGRADA: VI. EX-TEMPORE
CELJE, 2004
SAMOSTOJNE RAZSTAVE
(AVTORICA JE PRIČELA Z
JAVNIM UDEJSTVOVANJEM LETA 2000):
GALERIJA VOVK CELJE, 2001
MUZEJ GOSPIĆ, GOSPIĆ,
HRVAŠKA, 2002
ZDRAVILIŠČE ROGAŠKA SLATINA,
2002,2005
ZDRAVILIŠČE LAŠKO 2006
ZDRAVILIŠČE DOBRNA, 2002,
2006
GALERIJA MOZAIK CELJE, 2003
ZDRAVILIŠČE ZREČE, 2003
KNJIŽNICA ŠENTJUR, 2004
SKUPINSKE RAZSTAVE IZBOR:
MEDOBČINSKA RAZSTAVA ČRNA
GARDEROBA, VELENJE, 2001
MEDREGIJSKA RAZSTAVA
MOZIRJE, 2002
OBALNE GALERIJE PIRAN, 2003
PREMOGOVNIK VELENJE,
VELENJE, 2003
MEDREGIJSKA RAZSTAVA LAŠKO
2003
RAZSTAVA CELJSKIH
LIKOVNIKOV, CELJSKI DOM CELJE, 2004
NEKAJ MOJIH DEL